WARSZTATY ARTYSTYCZNE DLA DZIECI!

WARSZTATY ARTYSTYCZNE DLA DZIECI

środa, 6 marca 2013

odczuwanie i wyrażanie muzyki

Jak odczuwamy muzykę? Czy muzyka może rozbudzić w nas radość lub smutek? Jak wyrażamy nasze emocje związane z muzyką?
...

Taniec, rozmowa, przekładanie emocji na kolory i ogólna aktywizacja ciała i umysłu człowieka. Wielu osobom przy muzyce lepiej się myśli. Szkocki psycholog prof. Adrian North twierdzi, że muzyka wpływa na smak. Muzyka przywołuje doświadczenia, skojarzenia i emocje.

Podczas zajęć Sztukolotni kreatywnie wykorzystujemy muzykę. Pobudzamy ciało do jej odczuwania i poszukujemy dróg jej wyrażania.
  1. Czy kolor wiąże się z konkretnymi emocjami? Próbujemy określić które kolory są dla nas wesołe, a które smutne. Czy są kolory, które mogą być raz smutne, a raz wesołe? Selekcja.
  2. Poszukaj w domu okrągłych przedmiotów - kubek po jogurcie, pokrywka, talerz, taśma klejąca, butelka, zakrętka. Odrysuj z dzieckiem koła różnej wielkości. 
  3. Używając przedmiotów nieprzeznaczonych z założenia do malowania, pokoloruj koła (my używałyśmy korków od wina, balonów, rolek po papierze toaletowym, widelców). Które koła są wesołe, a które wyglądają smutnie?
 ...
  1. Narysuj dwa koła. 
  2. Wybierz dwie piosenki - smutną i wesołą. Posłuchajcie. (Niekoniecznie piosenki dla dzieci).
  3. Jedno koło pomaluj na kolor jaki kojarzy się z piosenką smutną, a drugie na kolor kojarzony przez dziecko z wesoła piosenką.
...

  1. Opowiedz dziecku o tworzeniu mandali - usypywaniu jej przez mnichów i ich ogromnym skupieniu przy pracy. Jak muzyka wpływa na nas przy pracy? Testujemy. Wybierz dwie piosenki, które wpływają na Ciebie pozytywnie, są wyciszające. My używałyśmy utworów James Blake.
  2. Wyznacz na podłodze koło. Z pociętych drobno resztek papierów kolorowych usyp z dzieckiem mandalę.
  3. Po usypaniu posprzątacie zamiatając.


...
 ćwiczenie ruchowe
  1. Z około dwumetrowego sznurka dziecko wytycza koło.
  2. Stojąc w nim udaje, że występuje na scenie. 
  3. Puszczamy dwa utwory - jeden smutny, drugi wesoły. Dziecko ruszając się próbuje przekazać charakter utworu. (Tak jakby na widowni siedziały osoby niesłyszące, a my chcielibysmy im pokazać ruchem to co słyszymy)
*jeżeli dziecko krępuje się samo tańczyć, podaruj mu kawałek sznurka i niech stara się nim wymachiwać.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

09 10 11 12
Blogging tips