WARSZTATY ARTYSTYCZNE DLA DZIECI!

WARSZTATY ARTYSTYCZNE DLA DZIECI

co to są warsztaty artystyczne?

Warsztaty artystyczne Sztukolotnia to cykl oryginalnych zajęć dla dzieci i młodzieży. Każde zajęcia są inne – inspirują się wybranymi problemami zaczerpniętymi z obszaru kultury. Zdecydowanie nie planujemy ślęczeć przy stole nad kartką papieru, ponieważ nie mamy czasu na nudę! Rozwijamy indywidualne pasje, fotografujemy, wykonujemy grafiki, rozmawiamy. Kluczem do pracy jest spontaniczność i współdziałanie uczestników. Eksperymentujemy i dokonujemy ważnych odkryć, rozwijamy wyobraźnię i poznajemy świat sztuki. Uczymy się czerpać przyjemność z wizyty w galerii, gdzie można zachlapać całą podłogę farbą i odcisnąć na kartce swoje bose stopy, gdzie czekają na wszystkich gry i przygody. Sztukolotnia to świat wypełniony doznaniami, obrazami, smakami, zapachami, dźwiękiem i ruchem. To świat, w którym chce się działać!

Tworzymy zajęcia w kooperacji z instytucjami kultury miasta Krakowa.






Jak wyglądają zajęcia?
Wstępem do warsztatów są zawsze rozmowy i zabawy słowne, które pobudzają wyobraźnię uczestników. Działania animatora prowadzącego zajęcia zachęcają do dzielenia się emocjami i spostrzeżeniami.
W czasie trwania warsztatów zajmujemy się konkretnymi zagadnieniami sztuki, wprowadzając działania ruchowe i plastyczne, rozmowy i oglądanie obrazów czy filmów, konkretne zadania
do wykonania w grupie i pojedynczo. Na końcu utrwalamy wiedzę, wyciągamy wnioski i nagradzamy dzieci.



Co jest ważne?
Istotnym elementem warsztatów jest praca w grupie. Podczas dyskusji, rozwiązywania zadań i pracy twórczej uczymy się szanować innych uczestników, rozmawiać i obierać wspólne strategie. Ważne jest niekonwencjonalne działanie. Plastyka to nie tylko farby i plastelina, ale rewolucyjne osiągnięcia artystów XX i XXI wieku: multimedialność, działania na pograniczu teatru i tańca czy nowe media. Zwracamy uwagę na trudne słowa pojawiające się w obszarze kultury i ich użycie, poznajemy je podczas rozmów (np.symetria, hel, deseń, charakter i cechy przedmiotów, antracyt, cynober, karmin).


Z czego korzystamy podczas warsztatów?
Wykorzystujemy muzykę, rysunek, film, dramę, projekcje multimedialne, internet. Używamy: patyków, balonów z helem, sznurków, tektur, rurek, kolorowych taśm, światła, projektora, własnego ciała, pudeł, wyciętych form, folii, gazet, krzeseł. Posługujemy się współczesnymi metodami edukacyjnymi: zabawami w przestrzeni, zabawami kreatywnymi (np. czarodziejskie pudło, skojarzenia), ćwiczeniami arteterapeutycznymi, tworzeniem przy użyciu nietypowych narzędzi.


Jaki jest ich cel?
Sztukolotnia jako cel wyznaczyła sobie rozwój twórczy, manualny, motoryczny i pobudzenie wrażliwości estetycznej dzieci. Stymuluje wyobraźnię, wprowadza w tajniki sztuki i kultury, pobudza fantazję i uwrażliwia na nowe pomysły. Celem projektu jest uwolnienie radości podczas działania, dzięki grom, zabawom z językiem i obrazem, gestem, światłem, dźwiękiem. Uczymy dzieci samodzielności w poszukiwaniu rozwiązań: temat nie jest ujawniany od początku zajęć, dzieci dochodzą do niego same w trakcie pracy. Rozwijamy kreatywne myślenie o materiałach, fakturach, przestrzeni czy kolorach.


09 10 11 12
Blogging tips