Drugie zajęcia, których tematem wyjściowym jest LITERA/DRUK/TYPOGRAFIA
opierały się o znak i ślad. Biały labirynt na parkiecie stworzył swoistą
graficzną przestrzeń do działań. Codzienne przedmioty i małe elementy
pozwoliły nam poeksperymentować ze śladem, kolorem, odbić kształty i
przyjrzeć się odciskom narzędzi. Skutki?
"Bardzo ważne jest podniesienie sprawności dłoni i dotykowa stymulacja dłoni różnymi bodźcami. W ramach ćwiczeń grafomotorycznych stosujemy więc zabawy z plasteliną, kredkami (najlepiej grubymi, miękkimi, świecowymi), farbami. Ćwiczenia koordynacji wzrokowo – ruchowej u dzieci najmłodszych należy rozpoczynać od ćwiczeń palców i dłoni, przechodząc do zabaw graficznych na dużych formatach, z wykorzystaniem naturalnych surowców, np. piasku, kaszy czy masy solnej." /Bożena Wrońska/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz