WARSZTATY ARTYSTYCZNE DLA DZIECI!

WARSZTATY ARTYSTYCZNE DLA DZIECI

wtorek, 26 lutego 2013

Dzwoniąca kamizelka.........i maluchy

Za nami zajęcia podczas których zrobiliśmy dzwoniące kamizelki i tarcze.

Rysowaliśmy czarno na białym, biało na czarnym. Rozpoznawaliśmy kształty i porządkowaliśmy je według wielkości. Ubraliśmy kamizelki, powiesiliśmy dzwoneczki.

A wszystko po to by rozwinąć logiczne myślenie, zachęcić do rozwiązywania problemów, zachęcić do myślenia i planowania pracy, a także do rozwoju zdolności słuchania.




 










Polecamy:
Penny Warner "Maluch uczy się i bawi. 160 gier i zabaw na pierwsze 3 lata życia" wyd. Prószyński i S-ka
Katarzyna Mitros "Urodzony matematyk. Zabawy rozwijające zdolności umysłowe najmłodszych" wyd. Publicat

poniedziałek, 25 lutego 2013

Układanki - okna, domy, labirynt, mieszkańcy i maluchy

Papierowe układanki to ogromne porcja rozrywki. Segregowanie kolorów, rozróżnianie kształtów, porządkowanie form według wielkości, traktowanie papieru: zginanie, mięcie, gniecenie, a uzupełnienie o malowanie przedmiotami, np. piłką czy dziurkowanie daje  kilka możliwości na ciekawą i rozwijającą zabawę. Zadaniem zabaw jest rozwój logicznego myślenia, ćwiczenie pamięci wzrokowej i wyobraźni wzrokowej, rozwój zdolności umysłowych.

Sztukolotnia w ostatnim czasie dwukrotnie podjęła staranie:
Za pierwszym razem poszukiwaliśmy papierowych domów w labiryncie, które uzupełnialiśmy postaciami. Postacie układaliśmy z podstawowych form geometrycznych. Wszyscy wspólnie zamieszkali w domu. Takie ćwiczenia pokazują jak dziecko postrzega środowisko w którym żyje, na co zwraca uwagę, czym się interesuje. Ważne jest jak dziecko umieszcza postacie - w oknie w drzwiach, razem, osobno, obok kogo daje siebie.

Za drugim razem rozmawialiśmy o domu jako miejscu. Motywem głównym było okno - co przez nie widać, jak jest w domu gdy przez okno widzimy deszcz lub śnieg. Dom jako miejsce ciepłe i bezpieczne. Dzieci ozdobiły swoje okna. Zbudowaliśmy małe tekturowe domki, które uzupełniliśmy swoim oknem. Rozmawialiśmy na koniec o tym z kim mieszkamy w domu.


W obu zadaniach pojawił się motyw Rodziny - zamieszkałej w domu i wyglądającej przez okna. Odwołując się do klasycznego modelu rodziny mamy pełną świadomość, że niektóre mają z nim niewiele wspólnego. Warsztat o Rodzinie to impuls do rozmowy z dzieckiem na temat różnych typów rodzin i odpowiedzi na nurtujące go pytania. Krótka rozmowa zaspokoi potrzebę bezpieczeństwa, uznania i miłości.









Colours, kolorowe zabawy z językiem angieslkim



 

 



23 lutego odbyły się ostatnie warsztaty z cyklu zabaw z językiem angielskim. 

Mieszaliśmy kolory barwiąc wodę, graliśmy w grę ruchową po angielsku - rozróżniając i odnajdując kolory, rozmawialiśmy o kalejdoskopie i używając wyciętych trójkątów z katalogu IKEA stworzyliśmy kolorowe, kalejdoskopowe obrazy.
Powstały tez przepiękne lunety, przez które próbowaliśmy oglądnąć Rynek Krakowski!
Dziękujemy dwóm Weronikom, Krysi, Zosi i jej bratu Antkowi, Sebie, Tadziowi i Jackowi!

A za tydzień? Zaczynamy marcowe muzyczne spotkania!





2. marca  Kolory muzyki.
Czy można pokazać muzykę komuś kto nie słyszy lub oddać ja ruchem lub kolorem?
- Słuchamy utworów o różnej dynamice, komponując wielobarwną mandalę




Zapraszamy!

środa, 20 lutego 2013

Sztukolotnia w kolorze BLUE

Czyli fotografie Tomka Niewiadomskiego i twórcza interpretacja dzieci! – już 23 lutego 2013 warsztaty w Muzeum Manggha - ZAPRASZAMY!
 
W ramach wystawy fotografii Tomka Niewiadomskiego – BLUE – w niezwykłych wnętrzach Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie już w sobotę, 23 lutego o godz. 15.00 rozpoczną się twórcze warsztaty dla dzieci w wieku od 5 do 10 lat!

BLUE w wydaniu warsztatowym to okazja: dla najmłodszych miłośników podróży (także tych palcem po mapie!) oraz fotografii (także tych początkujących!) do samodzielnej interpretacji wystawy poprzez działania artystyczne, a dla dorosłych – spojrzenia na wystawę oczyma młodych odkrywców!

Podczas warsztatów porozmawiamy o wodzie – jak ją odczuwamy, jak ją widzimy, kiedy i gdzie możemy ją spotkać? Przetestujemy to, jak odczuwamy wodę zimną, a jak ciepłą. Spróbujemy w obu rozpuścić lód! Będziemy pienić wodę na różne sposoby: przelewając, poruszając taflą, bulgocząc – może nawet przy tej okazji trochę pochlapiemy? Zgasimy światło i wyświetlimy projekcję na powierzchni wody. Potem zaczniemy ją barwić, samodzielnie zbadamy bogactwo odcieni wody i sprawdzimy, jak magiczny może stać się podwodny świat poprzez kolory? Każdy, wykorzystując ołówek i tekturę, narysuje swoje podwodne stworzenie, potem wytniemy je i tak powstaną unikatowe pieczątki. Ozdobimy nimi połacie mokrego papieru obserwując, co dzieje się z odciśniętymi kształtami. Czy zapieczętowana powierzchnia zmieni się gdy wyświetlimy na niej prawdziwą morską wodę?

ZAPRASZAMY wszystkich ciekawych i ciekawskich! Wspólnie odkryjemy głębiny podwodnego świata,
 a wyobraźnia odpłynie w niezwykłe rejony – to będzie wspaniała wodna-podwodna przygoda!  
UWAGA! Ilość miejsc ograniczona!

Prowadzenie i organizacja warsztatów: Justyna Mazur i Justyna Sławik (Sztukolotnia) we współpracy z Działem Edukacji Muzeum Manggha i Fundacją Element65.


Sztukolotnia to cykl warsztatów artystycznych dla dzieci i młodzieży. Każde zajęcia są inne – inspirują się wybranymi problemami zaczerpniętymi z obszaru kultury.
Więcej informacji:
  www.warsztaty-sztukolotnia.blogspot.com


Informacje i zapisy na warsztaty w sekretariacie Muzeum Manggha
w godzinach 9.00-15.00, tel. (12) 267 27 03
Do udziału w warsztatach upoważnia bilet rodzinny na wystawę zakupiony w danym dniu.
 Ilość miejsc ograniczona.





Sponsorem wystawy jest UBS

Partnerami wystawy są: Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, Fundacja Kyoto-Kraków, Fundacja Element 65, Fundacja Surfrider, Fundacja Artyści–Innowacja–Teoria, Leica Gallery, Luma Studio, White Cat Studio, Lablab, DDB, Likus Hotele i Restauracje
Patroni medialni BLUE to Kwartalnik FOTOGRAFIA, O.pl, fotopolis, Karnet

poniedziałek, 11 lutego 2013

poniedziałek, 4 lutego 2013

KOŁO KOŁO BRUM BRUM - zajęcia dla dzieci 2-3 lat

 Gdzie znajdują się koła? Zaznaczamy odpowiednie miejsca palcem zamoczonym w farbie.....
  
Wyznaczamy koło patykiem..... 
 
Wybieramy koła, montujemy, malujemy
Wyznaczamy drogę i zaczynamy zabawę mobilem ....
 
BRUM BRUM BRUM BRUM BRUM BRUM BRUM BRUM BRUM BRUM

sobota, 2 lutego 2013

2.lutego Zabawy ruchowe po angielsku. Left and right, left and right...i gdzie jest ta prawa, a gdzie lewa ręka?

I co to ma wspólnego z warsztatami artystycznymi?

Zajęcia zbudowałyśmy myśląc o rywalizacji, naturalnej potrzebie ruchu dzieci oraz przekazaniu przez zabawę myśli o podziale na prawą i lewą stronę. Warsztaty nie zawierały w sobie dosłownego kontaktu ze sztuką. Rozbudzały jednak CHĘĆ, aktywowały do DZIAŁANIA. 

Każda kreatywna aktywność pobudza wyobraźnię.

Przywitaliśmy się prawymi a następnie lewymi rękami...ustaliliśmy co oznacza right a co left.


Dwa ćwiczenia, które można wykonać w domu:
 

1. Złóż papier A4 w ciemnym kolorze, rysuj białą kredką (w końcu jest okazja by jej użyć). Rysuj ręką drugą niż ta, którą zwykle piszesz. Wytnij. Po rozłożeniu mamy od razu dwie ręce - prawą i lewą. Ozdabiamy?



 2. Przygotuj bristol 100/70cm lub szary papier, który jest większy. Dziecko kładzie się na papierze, odrysowujemy połowę ciała np. lewą - druga połowę dorysowuje samo. Rysunek uzupełniamy o szczegóły -  prawe oko, lewe ucho, prawe kolano - a dziecko odnajduje i dorysowuje brakujące elementy - lewe oko, prawe ucho, lewe kolano...


---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wyliczanka: left and right pomogła nam podzielić dzieci na dwie grupy. Grupy na czas napełniały lewą lub prawą plastikową butelkę wodą by przeważyła szklaną.




Z tektury zbudowaliśmy dwie kryjówki: left and right i posortowaliśmy piłki left - różowe i right - białe. Zaczynamy wielką wojnę - która baza przerzuci większą ilość swoich piłek do przeciwnika.



09 10 11 12
Blogging tips